Hoe u viraal kunt worden op socialemediamarketing

Hoe ga je viraal op sociale media?
Hier zijn een paar tips voor het gebruik van trending topics om viraal te gaan:
Maak geen virale inhoud rond tragedies of negatieve gebeurtenissen.
Probeer inhoud te maken die humoristisch en vermakelijk is.
Gebruik een beheertool voor sociale media zoals Sprout Social om trending topics vanuit één dashboard te volgen. Het is de droom van elke marketeer om een ​​stukje inhoud viraal te laten gaan. De gedachte dat duizenden of zelfs miljoenen mensen uw inhoud bekijken, is verbazingwekkend, en het kan uw merk naar nieuwe hoogten tillen.

Dat ontdekte Dollar Shave Club toen het zijn eigenzinnige commercial uitbracht die viraal ging op YouTube. Die ene video plaatste het bedrijf voor miljoenen potentiële klanten die er nog nooit van hadden gehoord. De voorbeelden van virale marketingcampagnes zijn eindeloos. Maar de vraag is: waarom gaan sommige stukjes inhoud viraal en andere niet?

Hoewel er geen garantie is dat uw video, artikel of meme viraal gaat, hebben we geconstateerd dat de merken die erin zijn geslaagd een basiskader volgen.

Hieronder hebben we acht stappen uiteengezet die uw merk kan nemen om uw kansen om viraal te gaan op Instagram, Facebook, Twitter en andere sociale kanalen te vergroten. Stap 1: Leer uw publiek kennen.
Viraal gaan is niet alleen om uw inhoud onder de aandacht van mensen te brengen, het gaat erom deze bij de juiste mensen te krijgen.

Toen Dove zijn Real Beauty Sketches-campagne creëerde, had het merk een specifieke doelgroep die het wilde bereiken. De Beauty Sketches-campagne bevatte een forensisch kunstenaar die was opgeleid door de FBI en tekende schetsen van echte vrouwen, geen betaalde actrices of modellen, op basis van hun beschrijvingen van zichzelf. Vervolgens tekende de kunstenaar foto’s van dezelfde vrouwen op basis van de beschrijving die een vreemde hem gaf. Stap 2: Maak een emotionele connectie
Emotie is wat mensen ertoe aanzet actie te ondernemen.

Sommige mensen eten als ze verdrietig zijn. Sommige mensen gaan naar de sportschool nadat ze een motiverende sportfilm hebben gezien. De gevoelens die je krijgt na het zien, horen of lezen van iets dat een emotionele snaar raakt, beïnvloeden je gedrag. En er is wetenschap om het te ondersteunen.

Robert Plutchik wiel van emotie
Psycholoog Robert Plutchik staat bekend om zijn concept van het wiel van emoties (hierboven afgebeeld). Het wiel belicht acht primaire emoties die ons gedrag sturen:

Vreugde
Vertrouwen
Angst
Verrassing
Droefheid
Anticiperen
Woede
Walging
Behalve dat ze wisten op wie ze zich wilden richten, was de campagne van Dove ook effectief vanwege de emotionele connectie die de video maakte.

Door deze verschillende emoties in uw inhoud te integreren, kan uw boodschap effectiever resoneren met uw publiek. Een uitstekend voorbeeld van het gebruik van emotie om gedrag aan te wakkeren, is de Scarecrow-campagne van Chipotle.

ADD YOUR COMMENT

Your email address will not be published. Required fields are marked *